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Final Fantasy 16

Final Fantasy XVI
Firmen
Square Enix
Genres
Role-playing (RPG)

delphinchen

Aushilfe der Essenausgabe
Ohmann das ist ja schade dann warte ich wohl lieber noch. Ich habe gehört es liegt am Raytracing... Warum machen sie das nicht einfach abschaltbar so wie in allen anderen Spielen mit Rt auch. Ich verzichte gerne auf Rt zugunsten performance
 

Bieberpelz

Frührentner
Ich weiß jetzt nicht welchen Modus ich habe. Allerdings kann ich von keinerlei Performance Einbrüchen berichten.
Nicht sicher ob es daran liegt, dass ich da nicht so streng drauf achte und einfach den Bombast (neben den negativen Aspekten) genieße oder ob es die bei mir einfach nicht gibt.
 

Brennus

Schatzmeister
Sponsor
So, ich habe durchgehalten und das Spiel beendet, sogar mit allen Nebenquests.
FF16 ist ganz klar das Spiel mit dem meisten Gequatsche, das ich je gespielt habe und leider kann man davon nur ungefähr die Hälfte überspringen. Für mich mega nervig und ätzend.
Die grossen Bosskämpfe und der Endkampf haben mich vom Stil her auch genervt.
Der Supergau war dann manchmal einer langer nerviger Bosskampf mit anschliessendem Gelaber.

Das normale Spiel war soweit in Ordnung.
Ein paar grosse Momente hatte das Spiel aber auch.
Wenn man eine gewisse Überlegenheit erreicht hat, sind die normalen Kämpfe schnell erledigt.
Achja, dass Ende an sich hat mir gelinde gesagt auch nicht gefallen.

Technisch lief es bei mir auf der XBox SX einwandfrei, Grafik, Sound, deutsche Sprachausgabe sind super.

Unterm Strich für mich ein Reinfall (6/10)

 
Zuletzt bearbeitet:

delphinchen

Aushilfe der Essenausgabe
Ich bin nun denke ich (?) recht weit in der Story, muss nur mehr einen Kristall zerstören.
Also einiges was hier kritisiert wurde mag ich echt gerne. Vor allem das "gelaber". Ich mag die Geschichte und Charaktere äußerst gern. Auch die epischen Bosskämpfe sind für mich ganz großes Kino !
Aber die normalen Kämpfe und Nebenaufgaben zehren wirklich an meinen Nerven.
Ich bin nunmal der Typ der alle Nebenquests macht, und zwar dann wenn sie auftauchen. Bisher waren das so um die 3 Stück nach jeder Hauptquest das war ok.
Aber nun bin ich an einem Punkt wo ich damit zugeschüttet wurde und an fast jedem Punkt auf der Karte eine Nebenaufgabe wartet. 🙄 Boooah das verdirbt mit die Lust aufs weiterspielen. Manche sind ja inhaltlich vollkommen ok - man lernt so seine Verbündeten und deren Geschichte besser kennen. Mach ich sehr gerne.
Manche sind aber auch inhaltlich wertlos und wirklich ALLE laufen nach dem typischen Schema F ab : hole oder bekämpfe xy.
In begrenzter Anzahl alles verschmerzbar aber die Flut an Nebenaufgaben nervt mich gerade wirklich unglaublich 😤
 

Ahti

Pförtner des Altenheims
Der neue Patch bringt einige Neuerungen und Verbesserungen:


FFXVI patch 1.10 notes

We announce the release of update 1.10, which makes a number of improvements to the game.

This update adds a feature that allows you to change certain characters' appearances, as well as making several adjustments to game balance, including an update to how scores are calculated in Arcade Mode

It also fixes some issues and adds new functionality based on player feedback

We recommend that you install this update before playing FINAL FANTASY XVI.

This update:
  • Adds an Appearance feature to the Arete Stone in the hideaway.
    • This allows you to change the costumes of several characters, including Clive.
    • It also allows you to change the appearance of the weapon Clive wields to that of any weapon previously obtained.
    • This feature is unlocked after progressing to a certain point in the story, and is not available at the start of a New Game+ playthrough until the same point is reached.
    • Please note that this feature is disabled in some scenes in order to maintain loading speed
  • Awards each player an onion sword, which can be claimed by accessing Redeemable Items from the System menu.
    • This allows Clive to wield the favored blade of the Warriors of Light, heroes of FINAL FANTASY III.
    • The Redeemable Items feature is unlocked after progressing to a certain point in the story.
    • The onion sword has the same attributes as the other downloadable weapons, Braveheart and the blood sword.
  • Reduces the time after a successful parry at which Eikonic abilities can be activated.
  • Increases the time small enemies remain vulnerable to follow-up attacks after being lifted into the air by the player, allowing for easier aerial combos
  • Adds ability cooldown times to the relevant Details pages in the Abilities menu, including information on how these are affected by currently equipped accessories.
  • Makes the following changes to the training options menu in the Arete Stone's Hall of Virtue:
    • Adds several options regarding Torgal's behavior.
    • Adds an option to restart the simulation from the original settings.
    • Fixes some text issues.

  • Makes the following changes to Arcade Mode:
    • Adds a time limit to each stage.
      • This change is intended to correct an issue wherein certain abilities could be used to continually amass points over time, allowing for scores greater than envisioned
      • You can continue to play as normal after the time limit is exceeded, but any further actions will not add to your score.
    • Reduces the scores awarded by the abilities Rime and Gouge.
      • Please note that in this and future updates, we plan to adjust the scoring system in order to reward the creative chaining of multiple abilities. We will continue to assess how scores in Arcade Mode are calculated in order to maintain its challenge.
    • Introduces a new leaderboard for players who have this update installed. Players who do not install the update can continue to view and record their high scores to the old leaderboard.
      • After installing this update, you will no longer be able to view or record high scores to the old leaderboard. However, scores recorded to the previous leaderboard will not be deleted. We plan to make previous leaderboards visible to all players in a future update.

  • Makes the following changes to the System menu:
    • Adds an Adaptive Triggers option to the Game Settings menu, which allows you to turn the wireless controller's trigger effect function on or off.
    • Adds a Target Cycle option to the Game Settings menu, which allows you to choose one of four different methods of changing targets while locked on to an enemy.
    • Adjusts the functionality of the Player Follow (Attack) option in the Camera Settings menu, in order to correct an issue wherein the camera position would reset after some attacks even when this option was turned off.
    • Adds a Controller Volume option to the Sound Settings menu, which allows you to adjust the volume of sound effects played through the wireless controller's speaker.
    • Adjusts the functionality of the Visual Alerts option in the Sound Settings menu, so that a preview of the alerts is displayed when the setting is turned on, and a confirmation dialog appears when the setting is changed.
    • Fixes some text issues.

  • Fixes the following issues:
    • An issue wherein enemies' actions did not trigger correctly in boss encounters under certain conditions.
    • An issue wherein the collision detection threshold could be crossed in boss encounters under certain conditions.
    • An issue wherein certain characters' actions did not trigger correctly.
    • An issue wherein notorious marks did not appear under certain conditions
    • An issue wherein notorious marks appeared in different locations to that indicated on the hunt board.
    • An issue wherein holding down the touch pad button would display the local map when the Wireless Controller Layout option was set to Type F.
    • An issue wherein certain weapons could not be crafted in Final Fantasy mode, as the materials required to craft them were not available in that mode.
    • A multi-language issue wherein certain entries in The Thousand Tomes could not be found using the Search by Name function.
    • An issue wherein game progress was not correctly carried over when transferring save data from the demo version to the full version.
    • Several minor text issues

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